Get a quote for your storage needs in 3 easy steps
Crawley
Opening Times
Call us.

Store manager: Dorian Stucley-Houghton

Get a quote
Address.

Stephenson Way

Three Bridges

Crawley

RH10 1TN

Store opening times.

Mon - Sat:

Thursday:

Sunday:

8am - 6pm

8am - 8pm

10am - 4pm

Store manager: Dorian Stucley-Houghton

  • Next to Three Bridges train station behind Kwik Fit
  • 24 hour access on ground floor rooms
  • Drive up access available
  • Internal car parking
  • 20% off for long term stays
  • Deliveries accepted on your behalf

Self Storage in Crawley

Conveniently situated near Gatwick Airport, Safestore Crawley is on Stephenson Way behind Kwik Fit, a 2 minute walk from the Three Bridges train station.

In addition, to intruder alarms, various sizes of secure storage rooms and fire protection, the store also has 24 hour access on the ground floor, free carpark and a forklift.  As the only key holder, you have unlimited access during opening hours.

Our Crawley store is handily located for those in Croydon, Three Bridges, Heathfield, Turners HIll, Horley and East Grinstead who are looking for personal or business self storage in West Sussex.


Our friendly team of storage experts aim to make things easy.  Call our store team today or get a quote above now.


“Very helpful and friendly staff. They explained how the facility works thoroughly and demonstrated their knowledge in suggesting the correct size storage room which was smaller than the size we thought we needed. Easily accessible location too."

94%
feefo
Find your ideal storage size.

We have a range of storage solutions at Crawley Safestore, whether you are moving house or just need some space to store your things. Use our storage size tool to help you decide what you need.

Choose your storage size
  • Special Offers

  • 50% off your storage

    Get 50% off storage for up to 8 weeks with no minimum stay. Offer available at all UK Safestore centres.
  • Free to reserve a unit. No deposit needed.

    Get a storage quote today and then you can reserve a unit for free. And when you move in we wont ask you for a security deposit either.
  • 20% off long term discount

    Get 20% off if you agree a stay for longer than 12 months. Terms apply.
An introduction to self storage with Safestore

Personal self storage

We pride ourselves on being the best when it comes to helping you to store your personal belongings. That’s why we’re committed to bringing you household self storage solutions tailored for your needs.

We have a range of rooms sizes to suit you - all clean, dry and secure, protected by our state of the art security systems, including 24 hour recorded CCTV, fire protection and intruder alarms. 

So whether you’re moving house or you need somewhere to store your sports equipment, the only place to store it is with us.

Find out how Steven uses Safestore self storage and an office to run his luxury clothing business

Business self storage

If your business is expanding or you need space for stock, equipment, promotional material or archive documents, or maybe you need to free up valuable office or work space or you're renovating your business.

There are dozens of reasons why you might need somewhere to store items for your  business. Self storage needn’t be stressful - get in touch with our dedicated team today to see how we can save you time and money on your business storage requirements.  

Find out how we can help with affordable storage solutions tailored to your requirements.

We're here to help you

Experts in self storage and dedicated to offering the best customer service

Our friendly, professional advisers in store and on the phone are experts in their field and can help you every step of the way through your storage journey. Safestore is proud to have been awarded a 'Gold Trusted Merchant' award in 2014 and 2015 by Feefo (an independent customer rating system for businesses), commending our ability and commitment to making customers happy. 

Need help?
Speak to a team member
01293 522 433
What our customers think
94%
34 reviews
Excellent

Very good service from the Crawley, West Sussex branch.

Posted on

HideView Reply
Thank you for your feedback.

I am glad to hear you are happy with the level of service you received from our team in the Crawley branch.

Thank you for choosing Safestore

Kind Regards,

Dorian Stucley-Houghton
Regional Support Manager
Excellent

Friendly and helpful staff. Very informative.

Posted on

HideView Reply
Thank you for your feedback.

I am pleased to hear that our team in Crawley made a good impression on you.

Thank you for choosing Safestore

Kind Regards,

Dorian Stucley-Houghton
Regional Support Manager
Excellent

Great service great location and easy access

Posted on

HideView Reply
Thank you for giving us your feedback, I am glad to hear you are happy with your self storage solution.

Thank you for choosing Safestore.

Kind Regards,

Dorian Stucley-Houghton
Regional Support Manager
Good

Would be ok if the room wasn't based solely on floor size as the ceiling height in my unit is extremely low, but I had no time to find an alternative room

Posted on

HideView Reply
Thank you for your feedback.

I am sorry that you did not have the time to look at alternative solution at the time of your move. If you have time available in future we are happy to offer a transfer at anytime to an alternative standard height room. Your rental will change to reflect the increase in space as you currently have one of our restricted height value rooms.

We are open 7 days a week, please do get in touch if you would like to arrange the transfer.

Kind Regards,

Dorian Stucley-Houghton
Regional Support Manager
Poor

The quote i was originally given online BY on site sales person ended up being £100 more after i went it to sign the paper work. I think is a bit fraudulent.
The staff forgot to send out a quote to me so i had to chase so when i finally went it to the office with my stuff.. i felt a little bit cheated and tricked. After complaining i got £10 off.
The trolleys are really small.. Smaller than other storage places i have used.

Posted on

HideView Reply
Thank you for taking the time to provide us with your feedback, I am sorry that your experience was not up to our usual standards. I can see from your account that a quote was not emailed to you when you initially enquired and I apologise for the oversight.

The quote that was emailed on request was for £128 every 4 weeks and that is what you have been charged. Was this £100 more than you expected to pay? I can see no record of your complaint in store or a £10 credit on your account.

Safestore value customer service very highly and I would like the opportunity to clarify your complaint and resolve this to your satisfaction, please do call the branch at your earliest convenience.

Kind Regards,

Dorian Stucley-Houghton
Regional Support Manager
Excellent

Very nice staff and easy service

Posted on

HideView Reply
Thank you for your feedback. I am pleased to hear that you are happy with the service you have received.

Thank you for choosing Safestore

Kind Regards,

Dorian Stucley-Houghton
Regional Support Manager
Excellent

Friendly, efficient staff with everything explained clearly and concisely

Posted on

HideView Reply
Thank you for your feedback, Mr Roddis.

I am pleased to hear that you have had a good experience from the team at Crawley. I will be sure to pass on your kind words to Dan and Emma.

Thank you for choosing Safestore.

Kind Regards,

Dorian Stucley-Houghton
Regional Support Manager
Excellent

Very Good service

Posted on

HideView Reply
Thank you for your feedback, Mr Kearsey.

I am glad to hear that you enjoyed the level of service at our branch in Crawley.

Thank you for choosing Safestore

Kind Regards,

Dorian Stucley-Houghton
Regional Support Manager
Good

The service so far has been friendly and helpful.

Posted on

HideView Reply
Thank you for taking the time to provide us with your feedback, Mrs Pittock.

I am pleased that you are happy with the service you have received, please don't hesitate to contact reception if you require anything further from us during your stay.

Thank you for choosing Safestore.

Kind Regards,

Dorian Stucley-Houghton
Regional Support Manager
Poor

The unit I was given was too small despite me taking less stuff than I originally said I was taking.

Posted on

HideView Reply
Thank you for your feedback, Ms Thompson.

I am sorry to learn that the unit you chose was not suitable for you.
This is the same unit that you saw and booked before sending your removal men in to us. They did not indicate any issues to us on the day they arrived.

We are happy to put aside a larger unit for you if required, please contact reception to arrange at your earliest convenience.

Kind Regards,

Dorian Stucley-Houghton
Regional Support Manager
Excellent

Very help full thank u

Posted on

HideView Reply
Thank you for your feedback, Mr Gunne.

I am pleased that we were able to help.

Thank you for choosing Safestore.

Kind Regards,

Dorian Stucley-Houghton
Regional Support Manager
Excellent

I got a nice welcome when i came to deposit my things in my space

Posted on

HideView Reply
Thank you for your feedback, Ms Shaw.

I am pleased Daniel was so welcoming, I will be sure to pass on your compliments to him.


Thank you for choosing Safestore.

Kind Regards,

Dorian Stucley-Houghton
Regional Support Manager
Good

Fast clear quotes - good customer service and response to e-mails\calls. The facility I am using is clean and well managed. Very happy customer

Posted on

HideView Reply
Thank you for your feedback, Mrs O'Donnell. I am pleased that we meet your expectations and that you are happy with the service that you have received.

Thank you for choosing Safestore.

Kind Regards,

Dorian Stucley-Houghton
Regional Support Manager
Excellent

It does exactly what it says on the tin

Posted on

HideView Reply
Thank you for your feedback, Mr Flemming. I am pleased that we met your expectations. Thank you for choosing Safestore.

Kind Regards,

Dorian Stucley-Houghton
Regional Support Manager
Excellent

Helpful staff

Posted on

HideView Reply
Thank you for your feedback, Mr Goraya. I am glad we have managed to help.

Kind Regards,

Dorian Stucley-Houghton
Regional Support Manager
Good

Service was excellent, but I didn't like the unannounced additional and "mandatory" insurance cost which is probably completely useless (for the customer) - when/where did the last fire or burglary happen at Safestore?..

Posted on

HideView Reply
Thank you for your feedback, Mr Mairiaux. I am pleased to hear that you are happy with the service you received from the Crawley branch.
I am sorry to learn that your were unaware of our requirement to insure all goods on our premises. We do advise in our quotes that insurance and padlocks must be budgeted for and more detail on this can be found in our FAQ's.

Thank you for choosing Safestore.

Kind Regards,

Dorian Stucley-Houghton
Regional Support Manager
Excellent

Good value for money.
Solves a lot of problems.

Posted on

HideView Reply
Thank you for your feedback, Miss Ray.

I am pleased to hear that you have received the best value service we can provide.

Thank you for choosing Safestore.

Kind Regards,

Dorian Stucley-Houghton
Regional Support Manager
Excellent

Friendly staff and very secure.

Posted on

HideView Reply
Thank you for your feedback Mr Dockery. Friendly and secure is a fine line to walk, I am glad to hear that we are managing it well.

Kind Regards,

Dorian Stucley-Houghton
Regional Support Manager
Excellent

courteous staff and easy to use facility

Posted on

HideView Reply
Thank you. Mrs Clement, for taking the time to provide your feedback. I am glad you found the team and store to your liking.

Thank you for choosing Safestore.

Kind Regards,

Dorian Stucley-Houghton
Regional Support Manager
Excellent

Safestore have given me a good deal on my storage, not to mention how Dorian webt completely above and beyond the call of duty for me in August, by unlocking the office and turning everything back on so he could process my reservation, I was having a melt down in my car after he had just locked up, I felt so bad for misreading the opening times and he really helped me through it. Thank you Dorian, I hope you get your gift I left with Dan. Thank you all again at the Crawley Safestore

Posted on

HideView Reply
Thank you for your feedback Ms Kenward and your kind words, card & gift.
I understand that this can be a stressful time so I am pleased that we were able to help you when you needed it.

Kind Regards,

Dorian Stucley-Houghton
Regional Support Manager
Transport options

Van hire with Europcar

Safestore offers van hire at preferential rates in partnership with Europcar in all our self storage stores throughout the UK.

Call the Europcar direct booking line 0871 384 9623 and quote the Safestore ID " 44824965 ” to get your preferential rate.

BuzzVans

BuzzVans is a family run business providing a high quality "man-and-van" service transporting goods to and from your home, store or office. We provide affordable rates for smaller moves, with special rates on single items.

Our competitive and convenient pricing structure takes the hassle and worry out of hiring a van. Because you hire the service and not the van, you don't need to take out a rental aggreement, nor provide us with a valid driving license or insurance documents. Everything is included in the price.

Moving home can be a very stressful experience so give yourself one less thing to worry about by calling us on 0871 70 56789 for a no-obligation quote. You won't know how much you could be saving until you do.

Complete your quote

You’re almost done!

Complete your quote at